2013-11-28
 19:59:57

LASA DNARA

Det tar tre veckor att bryta en vana
Har ni också hört den förr? Men vet ni då vad jag firar imorgon? Tre veckor utan snus! Så nu kanske jag kan kalla mig snusfri då? Inte har jag ett endaste dugg sug av att snusa igen iallafall. Och när jag ändå är motiverad med att sluta med saker hit och dit så har jag dragit ner rejält på kaffet också. Det är ändå inte lika gott utan snus. Så nu dricker jag rött te och det känns suveränt! 
 
Badmästare
Det är vi i den här familjen det. Jag och barnen var på badhuset i söndags och nu när de börjar bli så stora och kan hantera vattnet så börjar faktiskt problemet bli att de är för morska och tycker att de kan dra åt olika håll bäst de vill =) ett angeläget problem, men visst får jag förklara några gånger om att "man håller ihop". 
Igår var det simskola och vi tog med Lars. Efter passet pratade jag med Milles simledare för att höra om han kommer att klara kraven för första terminen så att vi kan boka nästa. "Jo visst klarar han dom, han klarar t.o.m. kraven för gruppen som kommer efter!" Jaha, så då kan vi tacka duktiga simfröknar ända sedan i somras som har hjälpt honom klara sina mål fast han är för liten för att ens få gå simskola =) Fantastiskt verksamhet. Mina barn ska också bli simfröknar när de går gymnasiet och tjäna lite extra pengar (bland annat till att köpa sånna där svindyra Peak-jackor som är standard på eleverna, stackars föräldrar). 
 
Snö och jul
Nu hoppas jag att det tar sig med snön. Till helgen ska vi julpynta och det ser vi alla fram emot. 
 
Brev
Och så kommer ett litet brev från Amelia... "Läs den hära" =) 
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: