2013-01-21
 20:42:50

Två baddagar

Igår var vi på badet med moster. Barnen for runt som vildskin och jag & Jessica hängde med bäst vi kunde. Och idag var det simskolestart igen för Amelia. Jag hann inte se så mycket för jag simmade själv, men jag såg henne försöka dyka från kanten. Igår var det mer långmagplask som gällde, men idag åkte minsann huvudet ner först. Sen när det var dags för avslutningsleken var hon mer under vattnet än ovanför. Och så försökte hon sig på att simma till kanten, vilket mest skedde under vattnet då såklart. Herregud, jag frågade henne sen om hon hade hört nått av vad simskolefröknarna hade sagt och nej, det hade hon såklart inte. Haha. Så kan det gå. En otrolig utveckling för tjejen som hade en liten släng av badkrukeri förut, eller mer försiktighet iallafall. Nu vet hon vart hon har sig själv, sina armar, ben och näsan och gör precis som hon vill (under vattnet oftast). Mäktigt. 
 
Nu ska jag natta mitt största barn som ligger och sover brevid mig i soffan! Rutinerade föräldrar tar sovkväll när sovmorgnar inte existerar. God natt!
 


Göran Jonsson

Moffas Jänta



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: