2013-01-31
 09:23:02

Hemmadag 3

Åh, inatt sov Amelia bra. Relativt iallafall. Så nu är vi utvilade. Att vakna trött och apatisk är faktiskt bland det värsta jag vet. Igår låg vi i soffan och sov av och till till klockan 14. Fy så hemskt. Sen var vi pigga och tog en pulktur. Vi mötte upp Moffa och gick till Djur & Kul-gården för att kika på hästarna. Det blev bara en snabbis för jag ville ju inte att barnen på ridskolan skulle bli smittade. Sen gick vi vidare runt Ängsmon. Efter halva promenaden började Amelia klaga på klådan och Mille klagade på att han bara ville gå till hästarna och inte på lång-prommis. "Men vi är ju i skogen" sa jag. "Jaha! Är vi i skogen?" svarade han och satt sen glatt och babblade om skogens alla djur hela vägen hem. 
 
Nu är vi som sagt pigga och glada och är snart klar med tvättstugan. Jag är faktiskt sånn oansvarig förälder att jag går ut själv och låter barnen vara ensamma. När jag kom tillbaka nyss blev jag så glad att jag hittade dom i samma skick som jag lämnade dom. Se bilden nedan (alla medel är tillåtna för att få sysslorna gjorda). Jag blev så glad att jag berättade för dom vilka "underbara ungar" dom är. Ingen reagerade. "Vad är ni?" frågade jag. "Trollungar!!" svarade Mille. 
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: