2013-02-17
 19:28:00

Uppvärmning i Mårdsjön

I helgen hängde jag och barnen med Jessica, Crippe och Moffa till Mårdsjön. Egentligen har vi vår årliga fisketur dit inplanerad om två helger, men då Lars skulle på skoter- och fisketrip med några jobbarkompisar hakade vi på familjen. 
 
Helgen var kanon. Det var fiskepremiär på Tjärnbergstjärn igår och med åtta spön i drog vi sammalagt upp 27 fiskar på under två timmar. Varav 15 från samma hål. Helt sjukt. Jag fick två och barnen fick dra upp två som visserligen inte var från mitt spö så dom hamnade i en annan påse. 
Under kvällen rensade vi fisk (favoritsysselsättning hos barnen) och åt kött å peran. Lagom till Melodifestival gick jag och barnen och la oss. 
 
Idag har vi åkt skoter & pulka och grillat korv på gården. 
 
När vi kom hem lagade jag och Amelia röding med potatis och sås. Det var på vippen att det blev sås över till midda'n då mästerkocken höll på äta upp allt i sitt provsmakande. 
 
Tyvärr hade jag tydligen fullt upp i helgen det blev dåligt med bilder. Jessica tog fler. 
 
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: