2013-12-13
 11:05:36

Lucia 2013

Lucia
Imorse firades Lucia på dagis med luciatåg, skinkstut och pepparkakor. Tack vare de nya fotoriktlinjerna där man inte ska fotografera andras barn (vilket jag absolut förstår) så hoppade jag över bilderna. Jag bjuder istället på en bild på när barnen lussade för Lars. 
 
 
 Finbesök på jobbet
Häromdagen fick jag passa Adam när Jessica skulle till tandläkaren. Mindre spännande att han sov igenom barnvaktsstunden bara =) Men dom kom tillbaka lite senare och då var han vaken.  
 
  
Simskoleavslutning
I onsdags var det simskoleavslutning. Amelia klarade sin grupp "silverpingvinen" och Mille blev förbaskad över att han inte fick någon silverpingvin. Han var så förbaskad att han inte begrep vilken åstadskomst han själv drog till med när han fick två simmärken från sin egen grupp "baddaren" plus simmärket för nästa grupp. Nu måste jag köpa ett plakat att sätta alla simmärkena på.
 
Vad en femåring gör med en tjuga
Amelia hittade 40 kronor i sin jacka igår. Amelia vet precis vad 20 kronor räcker till, en entré på Storsjöbadet. Så det vill hon använda pengarna till, har hon 40 kronor vill hon även betala för Mille. Så vi får se vad barnen säger på söndag, antingen julbakar eller så julbadar vi.
 
Trött
Nu ser jag faktiskt fram emot julledigheten. Jag är så trött. Och gnällig. För gnällig. Knappt att jag känner igen mig själv. Det blir tidiga kvällar tills jag känner att energin är tillbaka. That's how I roll.


Elias

Och så inser du snart att du måste börja snusa igen... så gick det åt helvete den här gången också;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: