2013-08-30
 19:58:13

Hänt i veckan

Hej hopp! Nu är det fredags kväll och nu parkerar jag mig i soffan för att titta på the Great Gatsby som Jessica tipsade om. 
 
Lite höjdpunkter från veckan:
 
Att vara glad som ett barn
Igår kväll ropade barnen glatt till oss "Mamma och Pappa!! Vet ni vad vi såg ute idag? HÖSTEN!!!"
Tänk om man fick leva livet lika glatt som ett barn alltså. Dom bara lever i nuet och är glad för så lite. 
 
På varsinna håll
I veckan har inte jag och Lars varit med varandra en enda kväll. I måndags och onsdags var han på vift med kompisar och de andra kvällarna tränade jag. Ikväll är han flytthjälp, så vi ses inte ikväll heller. Som jag ser det är det enda negativa att när man väl träffas, sent på kvällen, så har man hundra saker att prata om och så blir det svårt att hålla att läggdags numer är kl 21 =)
 
Stark som en björn
Såg ni att dom har skjutit en 300+ björn i Håckren? Nu förstår jag vem som har gjort nummer 2 på vägen. Herregud. Men det var inte det jag skulle berätta. Efter att ha stått still i utvecklingen på träningsfronten, trots svettigt och gediget slit i dom där vikterna, så drog jag till med 75 kg i marklyft imorse. Så kul och jäklar vilken start på dagen. Jag väger 56 kg så det är 130% av min kroppsvikt! Nu satsar jag på att ta Lars kroppsvikt. Får se vilka vikter som ska på när dagen kommer 82,5 eller 85. Jag siktar på att jag lyfter hans vikt i Oktober. Fränt. Det ska även bli fränt att se vad som händer i styrka när cykla-till-jobbet säsongen är över, för jag tror att min plattå är en konsekvens av den. 
 
Småpengar
I måndags när Crippe körde in vår bil från Stugun (där den blev kvar efter 30-årsfesten) så tog han med sig småpengarna dom fick in i baren för att ge till Mille och Amelia. 40 kronor i diverse småmynt som killarna hade skrattat gott åt "Haha, vem tar med mynt till en 20 kronors bar!?". Ja, vem tror ni det var? Lars! Haha, han hade tömt plånboken och tyckte han var klyftig. Kanske han var det då, dom kom ju tillbaka hit, men bara för att Crippe vet att barnen gillar mynt =) Se på bilden som vi skickade till Crippe när dom sa Taaaaaack:
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: