2013-04-15
 21:42:16

Botemedlet mot träningsvärk

Aj aj. Idag har jag haft träningsvärk deluxe. Först körde jag ett benpass i lördags. För att få mindre träningsvärk är det bra att sätta igång blodflödet i musklerna dagen efter. Men att köra första löppasset sen i somras var absolut inte rätt melodi. Så idag när Amelia var på simskola och den förbaskade simbassängen var full med glada motionärer gick jag ut och simmade lugnt i lilla utomhospölen. Fiiint var det. Klarblå himmel, lugnt och skönt, lugnt tempo för benen och lite awkwarda magövningar i min ensamhet. Och så avslutade jag med stretching i bubbelpoolen. Livsnjutare check.
Jag hann också kolla in Amelia i bassängen, hon är så rolig, simtagen kommer sakta men säkert, men att hålla huvudet ovanför ytan vill/klarar hon inte. Hon simmar under ytan hela tiden. 
 
Idag har dom börjat torka ur fukten ur vårt badrum. Det står en avfuktningsmackapär i badrummet som ska köra på i fyra dagar tror jag. Sen får vi se om det funkar eller om fukten kommer från marken. Det enda problemet nu med att vara duschlös är att jag inte kan cykla till jobbet. 8 km uppför på hemvägen kräver en dusch. 
 
Nej, nu är det way past my bedtime. Läggdags är flyttat från kl. 22 till 21.30, bra drag för att få pigga och alerta föräldrar! God natt =) 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: