2012-06-25
 20:21:01

Bulan

Idag ringde dom från dagis två gånger för att berätta att Amelia svullnat upp av ett insektsbett. Förmodligen fick hon det i lördags när vi var ute och fiskade. Iallafall så sa dom att hon såg ut som en avatar och det blev värre under dagen så jag åkte och hämtade barnen lite tidigare än vanligt. Fast nån kall handduk ville hon inte ha för att minska svullnaden, hon ville ha kvar sin bula =) Däremot så gick hon med på "salva för små söta tjejer" (Xylocain, bedövande vid insektsbett) så nu hoppas vi att hon sover bättre än de andra nätterna.

Nu ska jag baka "Cookie rabarberpaj", rabarberkaka och göra rabarbersaft. Så går det när man får ett bamseknippe med rabarber från morsan. Imorgon blir det rabarber- och hallonkaka plus rabarberbullar. 

Här är en bild på vår söta avatar (plåster fick hon bara för nöjdhetens skull, hon är plåsteroman)!




ps. Tyck inte att jag är taskig som lägger upp en bild på bulan som hon är stolt över och inte störs av. Ofta händer det att jag går tillbaka i bloggen när jag undrar över något. Den här gången är det mer för att Lars är skärrad och det kan vara bra för honom att komma ihåg att det har hänt förut nästa gång det händer (det är inte första heller). 


Orolig moster

Men vad har ni gjort med stackarn!!



PUBLICERAT: 2012-06-26, 08:15:55 | URL: http://scrapbookbyjessica.blogspot.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: