2012-12-27
 08:05:21

Frid och fröjd

Sådärja, nu är vattnet igång. Vi har duschar och diskat och allt är frid och fröjd. Vi firade vattnets återkomst med att grilla korv och ge oss ut på ett försök till skotertur. Det var dåligt med snö på leden och vi testade den åt några olika håll med gav till slut upp. Barnen var nöjda bak i skoterpulkan och Mille somnade i vanlig ordning. Det slutade iallafall med att vi åkte hem till gården och gjorde nytta här istället.

Nu sitter jag och Amelia och myser framför brasan. Det enda jag vet står på schemat idag är lite skoterskruvning och pizzabak på julskinka.

Igår när jag och barnen morgonmös framför brasan och en film snappade Amelia upp ordet "lycklig" från tv:n. "Vad betyder lycklig?" frågade hon. "Det är när man är superglad" svarade jag (jag har noterat att "super" är ett populärt uttryck bland dagens 2-4-åringar). "Jag är jättelycklig när jag är här!" sa hon då och jag fick hålla tillbaka tårarna.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: