2011-09-08
 21:49:40

Laser!

Imorse klev jag upp som en halvblind tjej och ikväll går jag och lägger mig med (nästintill) perfekt syn =) Idag har jag nämligen varit och laserbehandlat mina ögon. Så här har det gått: Efter en stressig deadline på jobbet (som hindrade mig från att oroa mig inför behandlingen) begav jag mig till Memira. Jag fick en lugnande tablett och en "hutt" och sen var det dags för behandlingen som inte alls var så obehaglig tack vare mitt sinnestillstånd. Men sen kom det jobbiga, ögonen sved konstant i nästan fyra timmar. Pappa kom och hämtade mig och jag satt med solglasögon i hans bil och blundade och sen gjorde jag samma sak fast hemma i soffan. Amelia var så rolig när hon såg Memira-påsen och hittade mina ögonglason i den. "Här mamma, vill du ha dom på byrån?" Jag tänkte nästan säga att hon kunde slänga dom. Tänk... efter ca 20 år som glasögon- pch linsbärare kommer jag inte behöva dom igen (förrän jag behöver läsglasögon). Ja, i vart fall så har jag haft en exceptionell sjukbrorsa som har gett mig mat (pizza), fika (pizza), vatten, ögondroppar och byggt ett fort åt mig i soffan så jag inte skulle störas av ljuset från TV:n. Så tittade/lyssnade vi på Robinson. Sen kom jag på att jag skulle vattna blommorna och sjukbrorsan började skratta över att han skulle ta hand om mig och helt plötsligt börjar jag att vattna blommor!? Så jag antar att jag är pigg nu. Och när det gäller synen så såg jag små detaljer som sekundvisaren på klockan i behandlingsrummet redan när jag satte mig upp på britsen. Sjukt! Synen är lite lite dimmig (pga bedövningen tror jag) och själva ögat är väll svullet, men tills imorgon borde det nog vara okej. Helt sjukt! Jag har inte förstått det än! Tänk att jag ser utan att ha linser i ögonen! Nu är det dags att sova. Kram på er alla! 





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: