2011-10-29
 21:24:21

Kom igen snön!

Herregud som vi längtar efter snön! Vart är den? Det som är färskast i minnet nu är ju hur snabbt snön la sig förra året och att vi hade tonvis med snö hela vintern =) Men vart är snön i år? Den här bloggen är ju faktiskt bra att ha när man vill titta tillbaka i tiden. Så jag kan berätta att snön kom strax innan den 11 november förra året. Vilket betyder att jag är het på gröten i år och får slappna av lite, speciellt när man tänker på hettan ute! 

Snön behövs även för humörets skull. Jag känner mig väldigt grå just nu.. och utomhus är det varken färggrann höst eller snövit vinter. Dessutom har jag ingen utsikt på mitt kontor på jobbet (om man inte räknar ett hotell mittemot där man tydligen kan se både det ena och det andra) så jag ser knappt om det är finväder eller inte! Därför dansar jag snö-på-natten-och-skolsken-på-dagen-dansen ikväll! 

För att slänga in en uppdatering om barnen så kan jag meddela att Mille fick spruta på BVC i torsdags. Han väger numer 12,6 kg och är 82 cm lång. Han har stannat upp viktmässigt och gick t.o.m. ner lite i somras, men så blir det väll när man börjar springa runt som en vilding. Iallafall så hoppade Mille över vaccinations-febern, kanske för att han redan hade varit febrig och stannat hemma med Pappa Lars två dagar den här veckan. 
Tillbaka till BVC. Läkaren tyckte att Amelia var för stor för att ha napp och Amelia gick med på att ge bort nappen mot att hon fick popcorn på kvällen. Sagt och gjort, ingen napp och torsdagsmys i soffan med gotta. Men när det var sängdags fick jag till slut "hämta nappen hos doktorn" och så var det försöket misslyckat. Det kändes nog inte bra för någon av oss att en doktor skulle diktera när hon måste sluta med nappen (vi har ju pratat om det här förr) så vi väntar på att hon kommer på det själv. 

Nu vet ni det! 


Lina

Men vadå, tyckte läkaren att hon inte ens fick ha den på dagen? Har ni lyckats få henne att sluta på dagen?



Annars håller jag med, inte läkarens beslut. Men personligen vill jag inte att Bella ska ha napp på dagen, tycker det ser tokigt ut, det är svårt att höra vad hon säger, tänderna tar skada etc. Så ho har som sagt på natten och när det slutar får vi se. Men det blir väl på vårt initiativ, för jag tycker föräldrarn har den makten så att säga.



Trevlig helg!



PUBLICERAT: 2011-10-29, 22:52:43 | URL: http://linabackstrom.wordpress.com
Lina

Men oj vad stavfel det blev. Dessutom menar jag så klart om läkaren tyckte att hon inte ens får ha den på NATTEN?



PUBLICERAT: 2011-10-29, 22:56:11 | URL: http://linabackstrom.wordpress.com
Tess

Håller med om att föräldrarna har makten, få barn slutar självmant! Det är hemskt att se sexåringar som har utvecklat talfel pga nappen samt kräver den så fort de ser föräldrarna! Föräldrarna brukar då ge ett generat ögonkast med en kommentar likt: "ja hon älskar ju den där nappen"



Ju längre ni väntar ju svårare blir det! Men ger man sig första försöket lär ju barnen sig att det är bara att tjata så får man som man vill...



//Förskollärare



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: