2011-05-02
 21:34:31

Kallt ute, sol i sinnet!

Kallt
Ouch. Idag var det 2 grader ute när vi vaknade. Amelia ville gå ut och cykla redan 7:30, men vi höll oss inne i stugvärmen. Vi målade, ritade, spelade memory (jag ska fråga Veronica vart hon beställde det), städade lite och lyssnade på country. Mille är sedan i fredags tillbaka till sitt glada jag. Jippi!





Bad
Efter mellisen kom Lars hem och då åkte vi alla till Storsjöbadet. Jättekul var det. Det var så roligt att se Amelia i hennes rosa Hello Kitty explosion. Hon röjde runt bland rutchkanorna och favoriten var den stora gröna där man åker i ringar. Nu tror jag faktiskt att barnen är stora nog att gå ensamma med mig, så i sommar blir det förhoppningsvis tätare besök.

Ont
Amelia har ont i magen efter varje måltid. Det har pågått länge, men jag har trott att det har varit för att hon åt dåligt och att det gick för lång tid mellan måltiderna. Nu äter hon bättre och oftare, men problemen har blivit värre. Vi har nu tid hos läkaren för att ta gluten- och laktosintolerans prover, vilken verkade vara steg ett. Vi får hoppas att det går bra. Amelia är glad att få gå till doktorn eftersom att dom har en rutchkana där. 


Linda

Men vad sur jag blir nu! Michelle har haft samma problem med magen (inte att hon ätit för lite dock) när jag pratade med HC då sa dom att jag skulle ge henne laktosfri mjölk i en vecka så kunde jag själv avgöra om det va mjölken som bråkade med hennes mage.. Varför får inte jag komma dit då och ta prver, jag ska banne mig ringa dom idag!



Trisst för Amelia dock, hoppas att inte är det.



PUBLICERAT: 2011-05-03, 08:09:38 | URL: http://joolinda.bloggplatsen.se
Lina

Pallar Amelia att vara hemma en dag? Iofs så pallar väl Bella det men då somnar hon...Det är inte alls bra nu för då blir det sena kvällar...Sover Amelia på dagen?



Jobbigt med magen. Bella är ibland så hård att vi måste hjälpa henne att få ut bajset med olja och tvål. Inte heller kul. Hoppas de hittar något som ni kan fixa lätt själva!



PUBLICERAT: 2011-05-03, 09:31:34 | URL: http://linalindstrom.wordpress.com
Linda

Jaha! Ja det var riktigt dåligt, men då ska jag på dom å be dom ta ett prov istället :)



PUBLICERAT: 2011-05-03, 15:18:16 | URL: http://joolinda.bloggplatsen.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: