2011-05-30
 20:38:39

Smurtig!

Nu är Lars i Piteå och jobbar. I vanlig ordning har Shopaholic-Lars tyckt att han måste köpa en ny lap top att ta med sig till fjällen när han jobbar borta på veckorna. I vanlig ordning har Bromssnöre-Madde sagt nej. Igår hittade jag massor med spännande böcker på nätet som jag ville beställa så jag sa fint åt Lars att han kan ta med sig vår lap top eftersom att jag ändå kommer att vara ockuperad med annat. Sagt och gjort, imorse när vi klev upp var Lars och datorn borta. Och vad har då jag och barnen gjort idag? Jo, nu till det smurtiga! Vi (jag) kom på att man inte nödvändigtvis behöver lägga ner flera hundra kronor på böcker från nätet. Nej, man kan istället göra bok-jakten till ett gratis måndags- och förkylningsnöje. Vi tog helt enkelt bussen ner till stan (gratis när man åker med barnvagn, en Östersundsgrej) och gick till bibblan och lånade (gratis det också såklart) några av böckerna jag hade hittat. Och en bok till barnen. Överlägset! 


Kexen väntar på bussen



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: