2011-05-03
 21:20:11

Ledig!

Shopping
Lars är för närvarande mittemellan två jobb. Om två veckor börjar han på Lenko igen och innan dess jobbar han lite nu och då. Men idag var han ledig så vi och Mille tillbringade några timmar på stan. Lars fick sig ett par nya sneakers, en tröja och ett par badshorts, allt tack vare hans presentkort som han fick i 25-årspresent (han har redan köpt träningsskor också). Mille levde rövare på Intersport och tyckte visst att det var minst lika kul att shoppa som Lars gjorde. 

Doode
Amelia fick äntligen gå på dagis idag igen, eller doode som hon kallar det. Hon frågade redan i söndags om hon fick gå. Dom firade hennes födelsedag idag och jag tror det var uppskattat. Vi hämtade henne i bilen på vägen hem från stan och när vi körde upp längs garagen ropade hon "Dooooode, kom tillbaksa!" Det är ju helt underbart att hon gillar dagis så mycket. 

Mat
Vi hade länge torka på matlagningsfronten här hemma. Noll inspiration och jag gick till konsum i centrum och handlade några gånger i veckan. Korv och pannkaka blev det mycket av. Tills kontoutdraget visade att vi hade handlat för 1000 kr mer än vanligt under en månad. Aldrig igen. Tänk att betala extra för att äta tråkig och smaklös mat!? Så nu har vi äntligen fått till roliga matlistor och storhandlingar på Coop. 

I form
I söndags var vi på kalas hos Sanna. Henke var så snäll att han visade bilder från när vi var i Bulgarien 2007. Herregud! Vart tog min figur vägen? Två graviditeter och fläsket sitter lite här och där kan jag meddela. Hållningen ska vi inte ens prata om. Jag fick verkligen en morot att komma i form igen. Nu har vi gjort extra nyttiga matlistor (egentligen så är det väll bara grädde och crème fraîche vi behöver skärna ner på, och bröd. Tillämpas ej på barnen!). Ikväll testade jag också Nike's tränings app till iPhone och jäklar vad impad jag blev. Man fick välja bland alla möjliga program med olika inriktning. Sen kunde man lyssna på ens egen musik, samtidigt som Nike-rösten peppade och räknade ner övningarna. Det är helt otroligt att man kan använda en iPhone app till att komma i form. Inget gym kort. 30 minuters träning i vardagsrummet och du är helt slut i kroppen. Hursomhelst, ett hett tips om ni har en iPhone och har svårt att ta er till gymmet. Träna hemma. Just do it! :P
Alltså, ni kan ju för sjutton träna utan en jäkla telefon också, jag blev bara impad och Nike-damen pushade mig bättre än vad jag gör själv. Punkt.

Äta efter träning
Jo, jag läste två intressanta saker angående att äta efter träning. Det sägs ju att man ska äta inom 30 minuter efter avslutat träningspass. Visste ni att för varje MINUT som man skjuter på ätande förlänger man kroppens återhämtningstid med en TIMMA!? Väntar man 2 timmar kan det ta 3-4 dagar för kroppen att återhämta sig helt.
Jag läste också om två försöksgrupper som efter träningen drack 0,5 liter lättmjölk respektive samma mängd kalorier från energidryck. Dom som drack mjölk gick under 12 veckor ner 2 kg i fett och ökade 1,5 kg i muskler. Dom som drack energidryck gick upp hälften i muskler och tappade inget fett alls. Intressant va? Nu blev ni sugna på ett glas mjölk va? =)
That's it. Hörs imorgon!


Moster

Haha tur att jag skalar äggen innan jag går på träningen. Där tjänar jag nästan 2 minuter/2timmar



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: