2011-03-25
 20:30:52

Uppdatering

Lap top-himlen
Ja, om ni undrar varför det vart ännu tystare än vanligt på bloggen så beror det på att vår reservdator flög vidare till lap top-himlen i söndags. Nu är vi datorlösa. Jag fick låna Mattes gamla dator i helgen eftersom att jag är solo och behövde nått att göra på kvällarna, plus betala räkningar och deklarera. Det var rätt så skönt att vara utan dator ett tag, men lite nytta och onytta måste man få göra på nätet.

Lars-tid
Lars är i fjällen med Matte, Mattes familj, Henke och någon till. En helg full av skoteråkning, fiske, öl och Lars-tid! Matte frågade honom på fejjan idag om han skulle med nu när Lars har köpt ny skoter. Lars svarade inte och jag förstod att han tänkte som dom flesta föräldrarna "jag ska ju vara hemma med min familj" och så hade vi planer inför helgen dessutom. Så jag pratade med Matte och han sa till Lars på skarpen att han skulle med och att hans familj klarade sig, ungefär. Ja, så nu är han i fjällen och har det bra med sina kompisar och för hans skull är jag nog nästan lika lycklig som han själv är just nu!

Busungarna
Barnen är äntligen friska. Amelia har gått in i inte-lyssna-på-mamma-mode och Mille är extremt kramsjuk. Jag och Mille var på stan i veckan och handlade vår-kläder till honom. Eller nej, fleece kläder var det, i vår familj har vi på oss fleece året om. Han fick mycket blått för hans fina blåa ögon lyser upp extra mycket i blått. Han har börjat rest sig upp också. Kul! Gå-träning har han uppskattat länge, men det är en bit kvar innan han klarar det själv. Amelia hade 3-årskontroll på BVC i veckan. Hon väger 12 kilo och mäter 90 centimeter över havet.


Johanna

Nils såg precis bilden på Mille och frågade: "Mamma, vem är det där?"

"Det är en pojke som heter Mille" svarade jag.

"Ååh, vad söt han är!!" blev svaret från Nils.



Så nu vet du det, Mille ÄR söt! =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: