2011-03-18
 20:33:39

Fredag

Idag har vi haft en lugn och skön dag. Amelia väckte oss alla klockan 6, sen åt vi frukost och lekte tills det var dags för en förmiddagspromenad. Amelia tycker att det är jättekul att gå på "pomenad" och jag tar väl vara på det nyvunna intresset. Jag har börjat variera turerna lite för att hon ska få se lite olika saker, men imorse tog vi oss inte långt förrän båda två låg och sov i vagnen, haha, där fick jag för variation! Sen kom Elias förbi och Amelia fick två studsbollar som var väldigt uppskattade, Elias visste vad han gjorde eftersom att Amelia älskar att försöka kasta bollar upp i taket. Sen lekte vi mer och när Mille var trött tog vi en till promenad. Den här gången fick Amelia ta med dockvagnen och jädrar vilken fart det blev på henne. Vi gick till Oktan och kollade in en skoterhjälm Lars har beställt och sen gick vi omkring i en timma ungefär, tills Amelias fingervantar var blöta och kalla efter för många kast med snöklumpar (den här gången "upp i molnen!"). Sen fick vi middagsbesök av Henke som nu har åkt i väg med Lars för att titta till deras skotrar.

Nu till det negativa................................ suck............................... jag skrev ju att Mille nyss blev någorlunda frisk... i onsdags ungefär. Tror ni inte att han, runt middagstid, fick feber? Ursäkta den negativa inställningen, men jag blir så less. Vi hade ju en jätterolig utehelg inplanerad. Moffa är i Singsjön hela helgen och vi skulle åka dit och fiska, köra skoter och grilla korv. Suuuuuuck! Jag hoppas verkligen att Milles tand kommer i natt och att vi kan vara ute på sjön i helgen. Det är väll klart att det är synd om Mille, och jag kanske är lite egoistisk nu efter alla, många, långa, febersvängar, men jag ville verkligen att hela familjen skulle få vara ute och ha det roligt. Vi får väll se vilka som får åka iväg, men jag tycker synd om barnen som är innestängda var och varannan vecka.


Jane

kram på er. =)



PUBLICERAT: 2011-03-19, 09:12:05 | URL: http://lifeofjane.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: