2011-03-29
 20:14:31

Födelsedagar

Jo, nu är det ju så att Mille fyller 1 år på söndag och Amelia fyller 3 år den 28:e. Många frågar vad dom kan tänkas vilja ha, eller behöver, så jag tänkte göra ett försök till en liten idélista.
Generellt kan jag väll säga att vår- och sommarkläder vore bra. T.ex. Mille har knappt några t-shirts. Kanske huvtröjor eller sånt man har på sig på förmiddagen ute eftersom att sommaren inte brukar vara så varm här. Eller lite grövre byxor som dom kan ha i sandlådan. Mille har storlek 86 och Amelia 98.
Skor behöver båda två, men jag är osäker på storlekarna. Jag skulle tro att Mille har 18-19 och Amelia 24.
Amelia är galen i rosa, Hello Kitty och Barbapapa, roliga tryck i allmänhet faktiskt. Hon gillar också jeans, som kan handlas i 92, tror jag, så att dom inte ramlar ner i midjan. Mille är öppen för förslag!
Sandlådeleksaker och sånt man kan ha ute vore bra. T.ex. spadar, hinkar och formar. Eller plasttraktorer och lastbilar som dom kan lasta sand i och köra runt med.
Amelia har träbokstäver på sin dörr, det står Amelia såklart, och dom är köpta på Åhléns. Mille ska ju snart flytta in dit så något liknande vore roligt.
Amelia gillar att rita och avverkar tuschpennor, kritor och ritböcker i rekordfart.
Om det underlättar kan jag berätta vad dom leker mest med hemma. Amelia föredrar ritning och legot. Mille gillar bilgaraget, bollar och saker/klossar som man kan stoppa i burkar (samt kastrullskåpet, spisen, högtalarskydden, spegeln i hallen som han har rivit ner, toaletten och allt på mediabänken).
Pengar/fonder är ju också uppskattat såklart!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: