2011-03-31
 18:26:49

Färdig

Nu har vi bakat färdigt. Kolakakorna är fixade. 


Det enda som saknas är tårtan men den/dom tar jag på söndag. Jag ska testa att göra egen vaniljsås, för att det ska vara (och säkert är) så mycket godare än marsansås. Det är bara det att jag kanske skulle ha köpt marsansås som backup utifall att den skiter sig. Jaja. Jag får väll se till att göra den bra då! 

Efter vår post-dagis promenad gick vi ut och åkte pulka. Amelia testade också den översnöade rutchkanan på lekparken. Båda barnen var nöjda. Mille blev otålig om jag pausade pulkan och skuttade fram den själv. Amelia tog hand om sig själv, snuttis och dubbelpulkan. Ingen ville gå in. Trots att jag lockade med pannkaka och bad. Till slut gick det. Nu, efter pannkakorna (Mille åt tre! Har aldrig varit med om nått liknande, dom brukar äta drygt en var), sitter jag i soffan och pustar ut. Lars badar barnen. Av vad jag hör låter det som att han har problem. Ungefär som att Mille försöker ställa sig upp i badkaret, druttar i, och Lars försöker hålla dom lugna. Hihi. Det är bra att han har nått att göra. 

Ikväll blir jag solokvist i vanlig ordning. Lugnt och skönt med andra ord, haha. Igår följde Lars med Henke när han skulle byta skoter. Ikväll ska dom pussla ihop min. Jag borde lägga mig i tid, men jag vet hur det brukar gå. Inte alls helt enkelt =)

Nu har jag babblat färdigt. 






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: