2011-07-19
 21:27:11

Storsjön

Idag var vi in på stan för att se om optikern kunde laga mina glasögon som trillade isär (wtf?) igår. Det kunde han inte utan den trasiga skalmen kunde ersättas med någon annan skalm som dom hade till övers. Det kändes inte så kul så nu har jag mailat dom som designade brillorna för att se om dom har den liggandes och vill sälja den till mig. Long shot, jag vet, men värt ett försök.

Iallafall så gick vi sen till Badhusparken och lekte medan vi väntade på Lars som skulle plocka upp oss för att sedan åka och grilla hos Maria och Jacob. En supermysig dag och kväll blev det och jag fick inviga den nya kameran som jag fick i födelsedagspresent! Den var helt underbar! Min tidigare hängde med länge och tog 9530 härliga bilder, men fungerade inte efter midsommarhelgen. 






En av Amelias favoritböcker (och min!) är den om Birger - det lilla Storsjöodjuret. Därför förklarar jag om Storsjön så fort vi åker förbi. Nu tänkte jag att vi kunde gå över bron när vi ändå väntade på Lars... och det gjorde vi, eller sprang rättare sagt, förutom när vi stannade och vinkade till båtarna som glatt vinkade tillbaka =)

Maria vid sitt hus i Hara


Moster

Endast 9000??? Det tar jag på en semester!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: