2011-07-12
 20:52:25

Min lata tonåring

OMG. Jag är tillsammans med en lat och bortskämd tonåring. Imorse skickade jag iväg Lars på cykeln till jobbet. Det är rätt så skönt att ha bilen tillgänglig när vi har "sommarlov", plus att vi behövde storhandla. Men hjälp vilket ojande. Först så var jag ju tvungen att kolla vädret igår kväll. En av tre appar sa regn och jag lovar att han dansade regndansen efter jag hade somnat. Men utan regn i sikte fick han fint hoppa upp på cykeln och ge sig iväg till jobbet imorse. Sen ringer han och undrar om vi kan komma och hämta honom med bilen efter jobbet. OMG. Jag föreslår att jag och barnen först handlar och sen åker till hans jobb, så att han får köra hem och jag cyklar hem cykeln (han ville lämna den på jobbet, men jag behöver bilen imorgon och då måste han ta cykeln igen). Nej men det behövdes inte, när jag väl hade hittat en lösning som innebar att JAG cyklade, då var han tvungen att "man up" och göra det själv. MEN, eftersom att jag "insisterade" fick jag cykla hem cykeln. Hahaha. Snacka om lat. 
Och till råga på allt. NU, kvart i nio på kvällen ringer han från Matte och undrar om jag har några planer eller om det är lugnt om dom åker ut och cyklar? Ha ha ha. Åh min lilla ko-ko-s-nöt! 

(Nu förstår jag att ni undrar varför vi inte tog ett cykelställ på bilen. Men hur svårt ska det vara att cykla fem kilometer i härlig grön miljö? Jesus... dagens ungdom...)


Bild från när dom fiskade med Elias i Dödre


Crippe

Helt rätt av Lars.



Du kan även få komma och

a. pumpa däcken i min cykel för jag är också lat och orkar inte fixa det själv

b. skjutsa mig fram och tillbaka till jobbet för det är ju för när nära att motivera busskort och det finns inga gratisparkeringar nära nog = jag måste gå lika förbannat...


Lina

Haha vilket roligt inlägg!!



PUBLICERAT: 2011-07-28, 21:13:27 | URL: http://linalindstrom.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: