2011-07-05
 18:51:48

Hemma från Fugelsta

Idag har vi varit i Fugelsta. Nu har vi precis kommit hem och jag är så hyper. Ni förstår, förra onsdagen var vi där rätt så länge och jag gjorde iordning barnen för att kunna somna i bilen när vi åkte därifrån och så tänkte jag bara lyfta över dom till sängarna. Det funkade med Amelia men Mille ville inte somna. Så idag åkte vi därifrån i hyfsat god tid och min plan var att ge dom välling när vi kom hem och lägga dom enligt vanlig rutin (får dom en power nap i bilen och sen vaknar är det ju praktiskt taget omöjligt att få dom att somna igen). Så jag babblade på om dittan och dattan, men det var då ingen som var intresserad utan dom tvärslocknade. Så jag svor och tänkte att det här kommer gå åt pipsvängen. Men tro på tusan att jag kunde lägga över båda barnen i sängen och dom sov vidare! Bara för att jag inte planerade det! Herregud, klockan 18:15 sov båda i sängen! Jag är van att Mille bökar på till 19:45. Jag kan knappt slappna av för att jag inte förstår vad som har hänt! Men tänk! Nu hinner jag kanske t.o.m. se en HEL Harry Potter. Tredje filmen är jag inne på. Det tog mig en hel vecka att se två filmer! Haha. Nu vet ni! 


Mille spanar efter kossor i det höga gräset!

Jag upptäckte att Mille har fått två nya tänder idag. Han fick sin tredje tand på nedre tandraden under Midsommar och nu har den fjärde kommit. Sen så har han fått en femte där uppe. Vi förstod att det har varit på G för han har svårt att somna osv. Va skönt. Det borde väll bli en till där uppe så småningom.

Nu skulle jag behöva en eller två spöregniga dagar för att få packa upp väskorna sen Fugelsta övernattningen ordentligt. Men bara för att jag säger så lär det blir solsken och tropisk hetta i minst en vecka. Moahaha!

Nu har jag babblat färdigt (hyper var det ja!). Nu måste jag reda ut varför jag inte kan MMS:a Lars (när han jobbar får han mms från barnen under dagarna och oftast ett god morgon samtal och absolut ett god natt-samtal)
och så kanske jag tar en dusch innan min date med Harry Potter! Ta-ta!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: