2011-01-20
 10:47:03

What's up..?

Jo.. nu ska jag berätta what's up! Igår skrevs det inget för att vi hade fullt upp! Jag och Mille hade storstädning. Vi städade sånt som man oftast inte ser och som därför inte blir städat. Badrumsväggar... bokhyllor... byråer... you name it, we cleaned it!

Alltså... Therese har ju börjat jobba på Statens PensionsVerk (SPV). Hon tar emot samtal från en massa pensionärer som frågar vad dom får i pension i år. Tänk er att vara pensionär och inte kunna styra ens inkomst. Tänk er så många ut vår generation som kommer att ångra att dom inte pensionssparade bättre. Fast innan dess har dom nog ändrat på pensionssystemet, det kommer aldrig att hålla.

Jo, jag fick ju tillbaka min telefon. Enligt reparatörerna så var det inget fel med dockningen, utan den var bara smutsig. Pinsamt. Jag rengjorde den ju. Dom tyckte synd om mig och skickade med en extra usb/laddnings-sladd. Jag har laddat den en gång sen dess, men nu vill den inte ta emot laddning igen! Det spelar ingen roll hur mycket jag rengör den. SNYFT! Jaja, ska den som ger sig, jag ska putsa på hela dagen och sen får jag väll kontakta dom igen om det inte räcker. Det är rätt så typiskt att garantin gick ut i slutet på december dessutom.

Mille har varit duktig som har klarat av övergången till att sova i egen säng. Vi hoppade över "skrik"metoder och gjorde vår egen metod. Vi kan kalla den Mille-metoden. Han fick först sova i sängen alldeles intill vår. Sen med några dagars mellanrum flyttades den längre och längre mot väggen. Sen fick sängplattan åka ner på lägsta läget (han sov i babyhöjd längst upp förut). Oftast går det bra att somna, men ibland vill han ha lite närhet i form av mammas hand i sängen, hålla handen, klapp på huvudet eller smek på kinden. Nästa steg är att jag ska flytta ut mig själv från rummet, genom att lägga mig närmare och närmare dörren för var kväll. Det här har ju gått bra fast att Mille egentligen ska va i den där "krävande" perioden. Då ska man enligt experterna inte ändra på nått, men han har inte haft nått emot att sluta nattamma, sova i egen säng och sen sluta amma helt. Herregud vad man inte ska lyssna på experter utan på sitt eget barn. Förövrigt så har jag inget emot att folk använder sig av "skrik"metoder heller så länge det bara är gnäll, inte gallskrik, och fungerar för det barnet. Jag är säker på att jag fick uttrycka mitt misstycke när jag var liten och inte tusan lider jag av det idag!

Nu väntar jag på att Mille ska vakna. Vi ska plocka upp Jane och åka till Sånghusvallen för att hälsa på Linda som har byggt hus. Det blir en mini-reunion, vi gick i högstadiet tillsammans.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: