2011-01-10
 21:54:08

Whanna

Det är så roligt med barn!! Efter middagen ville Amelia dansa som vanligt. Till "Whanna". Vi som har utvecklat vårat tal lite mer kallar henne "Rihanna". Sen badade barnen och när det var klart hörde Amelia fortfarande musiken. Då sa jag att Rihanna skulle sova och stängde av stereon. Amelia sa att "Whanna" skulle sova i sin rosa säng, med sin rosa lampa. Sen ville Amelia ha välling och sova hon med. Ungefär 50 gånger sa hon att "Whanna lagt sig", "Ja, Rihanna har lagt sig" sa jag, "Ssssschy, inte väcka", viskade Amelia. Haha. Sen sa jag att Rihanna är jätteduktig på att borsta tänderna. Då protesterade inte Amelia när hon skulle göra det heller. Sen sjöng jag och Mille för henne och hon somnade "snällare" än hon gjort på år och da'r (hon ropar alltid på mig och Lars sjuttioelva gånger innan hon somnar). Hahaha, va roligt det är när hon kan prata som hon vill! 
Lars sover i Åre ikväll, så jag förklarade på barns vis för Amelia att han sover på jobbet. Det tyckte hon lät himla festligt och har pratat om det också idag. Sen började hon prata om kyrkis och undrade om Berit, kyrkisledaren, sover på jobbet - "Bito cirkus sova jobbet?". "Näe, Berit sover hemma". Kyrkispratet kommer nog från att hon är jätteglad över att börja på dagis imorgon igen efter sitt jullov! Det är underbart att hon trivs så bra där.

Mille då? Jo. Vi har ju vattendunkar med parasitfritt vatten överallt i lägenheten. Varav två femliters dunkar står på köksgolvet. När jag kom in efter att ha lagt Amelia i vagnen för hennes lunchtupplur hörde jag ett kluckande från köket. Snälla Gud, låt det vara diskmaskinen tänkte jag. Men inte hade jag sån tur. Han hade vällt ena dunken vars kork inte var åtskruvad tillräckligt hårt och halva innehållet hade runnit ut på golvet. Där satt han glatt plaskandes. Skitnöjd. Haha. Synd att jag inte hade hunnit dammsugit för då hade kunnat lagt dit en klick skurmedel och städat. Jaja, lite tork av en glad kille och ett blött golv så var faran över!

Och så var mamma och Melle här och passade barnen medan jag åkte till tandläkaren. TUSEN TACK för hjälpen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: