2011-01-24
 09:48:43

Ma-ma-ma

Jag skrev ett inlägg igår kväll som tydligen försvann. Hursomhelst är vi fortfarande hemma med en febrig Mille. Han är inte alls lika oberörd som han var i lördags, men det förstår man ju. Barn kan ju inte kontrollera sin kroppstemperatur lika bra som vi vuxna så dom får ju så hög feber. Jag tar inte tempen i tid och otid utan man känner ju på honom att han har feber, men i lördagskväll flåsade han lite och då visade det sig att han hade 39,7 graders feber.

Vår igensnöade parkering bjöd på rolig söndagsunderhållning. Jäklar vad det stånkades när folket sköt barnvagnar och försökte få ut sina bilar. Hundarna fick också kämpa för att hålla nosen ovan snökanten.

Mille har hittat sin första konsonant. Vilken tur jag hade, det blev ett M. Ma-ma-ma skuttar han runt på golvet och sjunger. Eller så när han inte är lika happy grinar han ma-ma. Dom är rättvisa vår barn. Amelias första "ord" var da-da och då menade hon Lars.

Amelia har imponerat med sitt pottande. Hon bestämde sig själv i fredags för att inte ha blöja och har kört på det sen dess. Förutom när hon har varit på affärn och så, men då har hon inte kissat förrän hon har kommit hem till pottan. Däremot tänkte jag mig inte för när hon tryckte i sig en kartong vindruvor på egen hand i lördags. Dom sätter ju fart på systemet och mer än så tänker jag inte gå in på!
Hon tjatade i lördags om att hon också ville va sjuk och ha feber, men har nu förstått att det inte är så roligt. Nu ville hon istället åka till kusin Hugo eller få gå på dagis =)

Nej, nu har jag inte tid med det här, det blir en kopp kaffe och lite filmmys med Amelia medan Mille sover.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: