2011-01-22
 11:36:28

Feber

Stackars Mille vaknade med jättehög feber inatt. Jag tycker så synd om honom. Själv är han nästintill oberörd. Haha. Han skuttade runt som vanligt här imorse, men nu sitter han och myser med pappa i soffan. Jag har varit rätt så säker på att Milles tredje tand är på väg. Det trodde vi innan jul också, men nu dreglar han och har faktiskt visat att han har ett temperament också. Läkarna påstår att feber inte är tandrelaterat, trots att man har sagt så i alla år. Då har jag funderat på om tandsprickning påverkar immunförsvaret så att barnen blir sjuka istället. Men nu tror jag annat. Mille visar inga andra tecken på sjukdom än febern. Tiden får väll visa om han är förkyld eller om tanden kommer.


Igår var Elias här och agerade proffsdomare i soffjuryn under Let's Dance. Innan middagen lämnade jag och Amelia grabbarna hemma och åkte på en liten shoppingrunda. Det var på tiden att vi bytte ut badleksakerna som var fulla i olja. Amelia ville som vanligt ha det mesta hon hittade i butikerna. Det går bra att förklara för henne att hon t.ex. inte behöver en Barbie eftersom att hon har dockor hemma. Men hon fastnade verkligen för en rosa mobil på Barnens Hus. När hon skulle sova satt hon i sängen och väntade på att tomten skulle komma med den där telefonen. Hon pratar fortfarande om den. Det får nog bli en födelsedagspresent.

Just det, Amelia bestämde sig igår för att vara utan blöja. Det ska bli spännade att se hur det går den här gången. Hittills har inga olyckor skett, peppar peppar!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: