2011-01-24
 21:49:14

Familjen Annorlunda

På eftermiddagen trodde jag att good ol' Mille var tillbaka. Han fick tillbaka sin busblick och försökte dra sig upp längs vardagsrumsbordet (fortfarande utan att lyckas). Sen runt 17 blev han trött och gnällig och jag började undra om det var alvedonen han fick på förmiddagen som slutat verka. Mycket riktigt var febern tillbaka och han var inte sig själv längre. Så det blev tidigarelagd nattning av dom båda. Runt 18:45 sov Mille. Amelia tjorvade som vanligt men blev tyst lagom till "Halv åtta hos mig" som jag hade tänkt att se för mig själv eftersom att Lars är i Duved. Så blev det inte. Det här var vår kväll:

Mille vaknar 19:40 och stortjuter. Amelia hakar på och ropar hon med. In till Amelia först, "jag kommer till dig när Mille har somnat". Sen in till Mille som är dyngsur av svett. Amelia ropar igen. Jag springer in. "Mamma, Mille ledsen". Jag skrattar inombords. "Ja, han är ledsen. Lägg dig på kudden nu". In till Mille. Byta om. Han är superarg. Inget hjälper - mamma, ligga i vår säng, nappen, vatten, välling, inget! Amelia ropar. "Kissa pottan". Jaha. Upp med skrikandes Mille. Hämta Amelia. In på toa. Mille är förbannad. Amelia är stolt över att hon kissar på pottan och försöker samtidigt att trösta Mille. Vi lägger tillbaka Amelia i hennes säng. In med Mille till vår säng. Han är fortfarande förbannad. Vi går ut ur sovrummet. Mille ser TV:n. Det är Familjen Annorlunda. Han är nöjd. Mille blir tung på höften och jag rör mig mot soffan. Skrik. Nähä. Försöker lägga honom i sovrummet igen. Skrik. Ut i vardagsrummet. Tänk Madde. Han har fått alvedon. Han har inte bajsat. Det är tänderna. Tänk, du kan det här. Smörgåsrån! Mille får ett. Han är asnöjd. Vi pustar ut i soffan. Byter till sovrummet. Slår på TV:n och konstaterar att den fungerar trots 9 månaders inaktivitet. Mille knaprar på sitt rån, leker i sängen, får lite välling och somnar lagom till att Familjen Annorlunda är slut.

Ja, vad har vi lärt oss av det här? 1, Mille gillar Familjen Annorlunda. 2, Den som uppfann smörgåsrån borde få Nobels fredspris.

Dags att borsta tänderna och packa ett survival kit för natten.


Johanna

Visst är det underbart med barn ibland? ;)

Hoppas Mille kryar på sig snart!



PUBLICERAT: 2011-01-25, 09:06:29 | URL: http://gieken.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: