2011-01-18
 20:03:03

Äggtjuv!

Det duger ju aldrig när jag säger nått, men nu har Lars förstått från annat håll att det är jättebra för kropp och ämnesomsättning att äta snacks och att det inte får gå mer än 3-4 timmar mellan måltiderna. Så han konsumerar en hel del ägg. Förra veckan när jag skulle göra både köttbullar och pannkaka till barnen var det slut på ägg. Han hade kokat hela kartongen och dessutom under för kort tid så dom blev löskokta och ouppätna. När jag handlade sist sa han att jag inte behövde köpa ägg för hans skull, men tog ändå en kartong eftersom att barnen gillar sina pannkakor. Efter att ha lagt Mille ikväll gick jag in i köket. Och ser de sista äggen i kartongen stormkoka på plattan. Jag frågade Lars om han skulle ha halvt kokta ägg eftersom att vattnet bara räckte så pass högt i kastrullen. Tydligen hade han glömt dom och dom hade kokat i cirka 25 minuter. Fr.o.m. ikväll har han mist sin behörighet att koka ägg.


Maja

Hahaha, aaah, jag tycker Lars är lite rolig jag;)



PUBLICERAT: 2011-01-19, 10:50:34 | URL: http://majapaulsson.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: