2011-02-15
 17:34:56

Åre t.o.r.

Imorse när jag och Mille hade packat lunchväskan för att göra kyrkiscomeback efter jullovet fick vi snabbt ändra planerna när Lars ringde och berättade att han blivit magsjuk under natten. Så vi lämnade Amelia på dagis och begav oss till Åre för att hämta hem sjuklingen. Lars hade piggnat till något när vi kom fram, men det var en ovanligt tyst bilfärd tillbaka till stan. Väl hemma tog han ett bad, parkerade sig i soffan och där har han legat. Jag har inte sett han flytta sig en millimeter vilket iallafall betyder att magen är bättre.

Han hade lite mat med sig från Åre så jag och barnen åt Mamma Scans köttbullar till middag. Och dom mulade i sig hur många som helst. Höjden av fräckhet!! Mille äter nämligen inte mina köttbullar. Här anstränger man sig och gör fina bullar på ekologisk köttfärs från våra favorit bönder.. och så föredrar han Mamma Scan!? Nu ska jag ställa mig och tjurrulla köttbullar någon dag!

Nu sover mina två små barn och mitt stora barn. Jag delar med mig av en bild på Amelia som byggde ett jättetorn av duplo. På bilden har hon byggt tills hon inte nådde mer, då hämtade hon en stol och fortsatte, tills hon inte nådde längre igen, då fick det bli välling och så fortsätter vi projektet imorgon. Jag försökte få henne att titta in i kameran men fick till svar "Jag håller på att bygga!" Barn är underbara!




Jane

gulligull ungar!! Hoppas Lars är frisk by now...

Vi lär ses nåt snart! =)



PUBLICERAT: 2011-02-15, 20:24:18 | URL: http://lifeofjane.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: