2011-02-16
 20:09:24

Onsda'

Mannen i huset
Lars mår bättre. Han sov från kl. 18 igår kväll till kl. 07 imorse. Han är inte frisk än, men har tagit sig upp från soffan med tätare mellanrum sen i eftermiddags.

Dagens incident
Jag och barnen satt på vardagsrumsgolvet och fjongade iväg enkronor. Ni vet, när man sätter ett finger på en krona och sprätter iväg den... herregud... finns det något ord för det? Hur som helst så tyckte dom att det var skitskoj. Så tar Amelia ett mynt och säger "Där e gris". "Näe, det är en krona" säger jag. Hon vänder på myntet, "DÄR e gris!". "Nej, det är vår kung!".
Anmäl mig inte nu för att jag skrev det där, vi har yttrandefrihet i det här landet. Dessutom är jag rojalist. Men man kan tro att två-åringen här hemma är av andra tankar.

Mille då?
Jo, Mille har sedan förra veckan börjat krypa allt oftare. Det är fortfarande skuttandet som hägrar, men då och då smyger han iväg på knä. Dessutom har han börjat plocka i saker i burkar och hinkar. Istället för att bara sprida ut allt innehåll. Som Duplo-hinken t.ex. Så fort jag har plockat i alla hundra bitar är han snabbt där och välter ut allt igen. Men nu börjar det vända alltså.

Kokningspåbud
Jag läste en dålig artikel i tidningen idag som egentligen inte sa så mycket. Den påstod att fr.o.m. imorgon kväll kan vi slippa koka vattnet. Men sen var det nån miljö-gubbe på kommunen som kommenterade att dom kanske inte alls var färdiga med spolningen tills dess. Tänk att vi har kokat vattnet sen 27:e november! Tack vare Mamma och Melle har det inte alls varit någon konst för oss att slippa parasiten, dom har kommit med dunkvis med vatten ibland flera gånger i veckan och vi är dom evigt tacksamma!
Det enda som har stört mig under den här tiden är att jag och Mille inte har kunnat bada på badhuset som vi gjorde minst en gång i veckan förut. Jag tror knappt att han kommer att komma ihåg badhuset nästa gång vi åker dit. Vi får se, jag hoppas att det blir snart! 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: