2011-02-09
 21:27:24

Lasch

Pappa Lasch (som Amelia säger) har ju länge jobbat i Duved. Till större delen av tiden har han pendlat och kommit hem varje kväll. Den här veckan sover han i Åre och nu fick vi veta att det är slut-pendlat. Han kommer vara borta hela veckorna. Om det säger vi buuuuu. Det är tråkigt utan sällskap på kvällarna. Klart att det går bra, men ändå. Och för att vara ärlig så stressar jag ibland lite över att lägga två barn själv, om jag vet att dom har sovit tokigt på dagarna. Då tar jag inte till min skratt-inombords-metod, utan tänker lite mer Hakuna Matata! Somnar gör dom ju alltid nångång, även om nån måste upp och kissa, nån kastar ut tutten mellan spjälorna, nån bajsar i blöjan och nån ropar på mig några gånger innan denna somnar efter dryga timmen. Det var gårdagens nattning. Idag visste jag att dags-sovningen hade klaffat och det skulle gå lätt till, dessutom kom Jessica förbi och läggningen blev fördröjd en timma så barnen block-somnade kl. 20:00. Ja, så nu önskar jag att det där dumma Året blir färdig-exploaterat nån gång så att Lars får komma hem =)

Hörrni, Hakuna Matata på er, nu ska jag sova!

Ps. Häromdagen kom jag att tänka på hur jag och Lars firade nyår med hans kompisar för några år sedan. När en av hans barndomsvänner druckit tillräckligt mycket vågade han fråga mig varför jag var ihop med Lars, vad det var jag såg hos honom. Då tittade jag på kompisen och innan jag hann säga nått sa han: Det är för att han är så snäll va? Och det är det ju såklart! Bland annat. Lars är genuint snäll med ett stort hjärta av... snällhet =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: