2011-02-11
 11:25:59

Insnöad

Mitt skämt om att bli insnöad blev det delvis verklighet av. Jag höll knappt på ta mig ut på uteplatsen imorse då en en meter stor snöhög hade placerat sig mitt utanför balkongdörren. Men med mina muskler var det ju inga problem att trycka sig ut och sen skotta bort snön så att Mille kunde få sig en tupplur i friskluften. Än så länge håller vi oss inne med lite tvättande och Anja på TV:n.

Datorn var på väg att ge upp imorse. Den ville inte alls starta. Batteriet måste bytas ut. Enligt Lars kostar det några tusenlappar. Det är ju för himla värdelöst att en lap top inte har längre livslängd än några år. Den här krånglar efter 1,5 år (det började iochförsig efter dryga halvåret) och min förra efter 2 år. Tänk er människor som väljer att köpa dator på avbetalning... så kanske man väljer t.ex. 3 år för att få låg månadskostnad. Så lägger datorn av efter 1,5 år och så står man där med en skuld utan att ha datorn kvar. Dagens tankeställare. Och dagens visdomsord från Madde: gör inte av med pengar ni inte har.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: