2011-02-06
 21:48:27

Hälg

Nu är helgen slut igen. Jag tycker helgerna känns längre än veckorna, det är ganska crazy. Men det är nog för att Lars är hemma och det är ju roligare, om ni förstår mig rätt. Vi har haft besök mest hela helgen, så det har varit okej att hålla sig inne för kurering trots finvädret.

Växtvärk
Amelia har ju problem med sin växtvärk. Nu har jag läst både att det är och inte är relaterat till att dom växer, men att det drabbar ca 15% av barn och oftast aktiva barn. Då tänker jag, vilket barn är inte aktivt då? Men så fick jag på nöten i helgen. För i tre dagar har hon suttit som fastklistrad på sin Bobby Car, trehjuling och Mille's traktor och trampat runt runt. Och då har hon gnällt och gråtit på kvällarna. Igår kväll somnade hon först kl. 21:00 och vaknade sen 22:00 otröstlig. Då fick hon komma upp till oss och titta på Michael Jackson's "This Is It" och sen somnade hon. Sen har jag läst att ett kvällsbad kan hjälpa och efter badet ikväll somnade hon faktiskt lättare. Jag borde ta upp det här med BVC. Mille ska dit på tisdag för mätning och vägning så då kan jag passa på!

Tandvärk
Mille har varit förbannad i några dagar. Hans feber kom bara i en sväng, men han är inte sig själv. Han vägrar dricka välling ur nappflaskan och igår kväll ville han inte somna. Efter en timma kom jag ihåg det där alvedon + smörgåsrån + TV knepet, så efter lite mys och Melodifestival i bakgrunden somnade han gott med vällingflaskan i mungipan. I morse var han förbannad igen. Det enda som dög var när han, Lars och Amelia dansade till Michael Jackson i vardagsrummet.

MJ
Som ni märker råder det Michael Jackson feber sedan vi såg dokumentären igår kväll. Jädrans vad bra den var! Han var verkligen så mycket mer artist, sångare och dansare än vad jag trodde att han var på slutet. Så härligt att se.

Over and out
Det var det jag hade att skriva. Nu hoppas jag att alla är i form och på humör till att tillbringa mer tid utomhus till veckan!


Elias

Men vad roligt att du tycker det=). Är ju inte så mycket roligt att läsa ii min blogg just nu, men såå får det nog vara ett tag!


Linda

Max har också väldigt mycket "problem" med växtvärk.. han kan ligga och skrika och ha super ont i benet å vill i nte stödja på det när han får ont.. stackarn, jag brukar vissa gånger när det är nästan olidligt ge lite alvedon och massera, funkar super bra :)



PUBLICERAT: 2011-02-07, 10:09:19 | URL: http://joolinda.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: