2011-02-04
 10:36:58

Förkylningskur

Jag drar tillbaka jobbannonsen. Anledning 1: Brist på sökande. Anledning 2: Jag kom ihåg hur man knockar en förkylning. Ni förstår, det var så länge sen jag var sjuk så jag hade glömt hur man gör. Här ska ni få mitt ohemliga recept.

Madeleine's förkylningskur:
1 st Ipren
1 st dusch Otrivin i vardera näsborre. Comp är himla bra mot nästäppa, men Menthol är otroligt stark och river upp varenda förtjockning i näsa och bihålor.
Upprepas var 4:e timma eller när Iprenen slutar verka.

Barnen var ur form igår också. Jag skulle aldrig ha skrivit att dom var pigga och glada. Efter jag skrev det var dom raka motsatsen. Gnälliga och dåliga på att äta mat. Jag försökte med allt, det enda som fungerade var ett morgondopp i badkaret, men där kunde dom ju inte sitta hela dagen. Till slut la jag dom båda i vagnen och tog en promenad. Uppfriskande för oss alla tre. Dom sov t.o.m. så länge att jag hann vila ögonen lite själv också. Under promenaden träffade vi Amelias dagisfröken. Hon berättade att vi hade tur som hade haft Amelia hemma med förkylning för större delen av dagiset hade fått vinterkräksjukan. Hoppas vi slipper den i fortsättningen också (herregud, får vi den nu bara för att jag har skrivit så här i bloggen kommer jag att sluta blogga!).

Just det, Mille blev 10 månader igår. Happy belated monthday, Millster! =)

Nu ska jag dansa till jobbgudarna och hoppas att jag får samtalet jag väntar på!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: