2011-08-15
 19:34:16

Working woman

Japp. Från och med idag är jag numera en arbetande kvinna! Roligt var det att jobba och jag kom nog ihåg hur man gör... arbeta alltså... sen att nästan varenda arbetsuppgift är ny är en annan femma! Cyklade till jobbet gjorde jag också och insåg att det inte är någon idé att ens fundera på att ta cykeln om det regnar på morgonen, för jag var dygnsur, rufsig i håret och hade mascara ner till kinderna när jag kom hem. Hemåt går det ju bra, men att komma till jobbet i sånt skick är inte att tänka på. Typiskt att samhället ställer sånna krav på kvinnors utseende. 

På förmiddagen fick jag mms-rapportering från dagis!



Och här är bilden från i fredags:



Amelia hade haft svårt att vänja sig vid tanken att jag jobbade. Hon hade frågat vart jag var hundra gånger. Sen blev det ett ordentligt förhör när jag kom hem om var jag jobbade, vad jag gjorde där, vem jag jobbade med osv. 

That's it! Hoppas ni andra som började jobba idag också hade det bra! Och alla ni andra som inte jobbade också såklart =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: