2011-04-13
 20:27:01

Yes!

Wihoo! Jag, Amelia och Mille hade ett mini-familjeråd under mellisen och bestämde att det var dags att flytta in Milles säng till Amelias (och nu även Milles) rum. Nattningen gick över all förväntan. Först var det ett jäkla kacklande vill jag lova, sen la jag mig på golvet eftersom att Mille inte är van att somna själv och då somnade först Amelia och sen Mille. Jippi för nattningen och ännu mer jippi för barnen som får sova tillsammans. Nu firar jag med folköl och nötter. Vi får hoppas att jag inte tar ut segern i förskott då. Äh, jag kanske t.o.m. firar med att slå igång tv:n i sovrummet och se på Grey's Anatomy. Jag får väll damma av den först då så att den inte tar eld. Bahaha. 

Iallafall så var Amelia på sin 3-årskontroll hos tandläkaren. Det var tur att det var en gullig tjej den här gången, för sist var det en gubbe och även om han var trevlig så blev hon lite rädd. Hur som helst så gjorde hon precis som tjejen sa, gapade och lät henne titta och pilla. Sen fick hon/vi bl.a. en mini-tandborste för att kunna borsta bakre tänderna bättre och en leksak förstås! 
Resten av eftermiddagen spenderades utomhus. När vi kom tillbaka till vår parkering mötte vi moffa, Henke och Lars. Tur. Att då få in Amelia gick relativt lätt, annars är det ju som att hon tror att lekparkerna ska försvinna under natten. 






Susse fick också gunga =)

Igår var vi förresten och spanade in bäcken som vi brukar promenera förbi. Vi stannar alltid och tittar efter fiskar. Nu har bäcken tinat fram och det är ordentligt med vatten i den. Det var rätt så häftig för man såg en massa snö och is i botten på den. Förresten, det märks att jag har varit mammaledig länge nu, min definition på vad som är häftigt är väldigt annorlunda nu jämfört med för några år sen =)









KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: