2011-04-05
 21:30:34

Nöjd

Nu är jag nöjd och belåten. Jag har varit väldigt aktiv idag. Här ska ni få höra vad jag har åstadkommit. Sorterat bort vinterkläder, sorterat bort väskor och liknande som ska skänkas, röjt förrådet i lägenheten inklusive garderob, sorterat Milles kläder, flyttat ut byrå från Amelias rum till hallen för att skapa förvaring till ytterkläder (fleecekläder, vantar, mössor etc), sorterat alla "viktiga" papper, sorterat bort dukar och gardiner, haft tvättstugan, putsat fönster, dammsugit (räknas inte för det görs ca varannan dag) och röjt vindsförrådet.

Just det, jag blev även kallad snål gamling av Matte som var här och blev bjuppad på grillat igen. Jag bad Lars köpa galgar på affärn, instruktionen var att dom inte behövde va av trä utan fick se ut hursomhelst eftersom att dom skulle hänga uppe på vinden. Så han kom hem med nån billig plast variant. Så jag tar tag i kroken för att se om den sitter fast ordentligt. Och nej, hela skiten lossnade. Jag provhängde min tyngsta jacka och galgen gick isär. Så var det med varenda galge. Men jag var så peppad över att få undan jackorna vi inte använder och kände inte för att åka tillbaka till affärn och byta. Så jag tog fram eltejpen och lindade runt varje galge! Haha. Nu håller dom! Jag skulle hellre kalla det uppfinningsrik istället för snål.

Jag bjuppar på bilder på förrådet. Så spännande!




Fast nej, riktigt belåten är jag nog inte. Jag sitter mest och funderar på vad jag ska ta mig an imorgon. Vika tvätt och damma av lägenheten kanske. Egentligen vill jag åka och bada men Lars använder bilen i jobbet, så vi får se hur det går.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: