2011-04-11
 14:25:02

Ljuset

Nu ser jag äntligen ljuset... Mille har accepterat vätskeersättningen och jag hoppas att han ska må bättre nu. Jag sökte i FASS häromdagen och magproblem var tydligen en "mycket vanlig" biverkning av en av vaccinationerna han fick förra veckan. Fler än 1 av 10 råkar tydligen ut för minskad aptit, kräkningar och diarré. Jag har däremot aldrig hört talas om det förut, eller varit med om det, så det var något nytt. Otroligt jobbigt bara att det har hållt i sig sen i onsdags. Men som sagt, nu måste han ju ska bli bättre. 

Nu har barnen sovit lunch och medan dom vilade såg jag ljuset på en annan front. Sedan tsunamin i Japan har börserna runt om i världen bytt nedgång mot uppgång och att kolla fonderna blev genast mycket trevligare! Så nu vet ni det, spara, spara, spara! 

Och appropå att spara så gjorde jag ju tyvärr det Lars bad mig om. Jag letade stuga. Och vi hitta några fjällstugor ungefär i vår prisklass. Och jag kollade igenom vartenda fritidshus på Hemnet och fick jättemycket inspiration, eller rättare sagt snodde jättemånga idéer, på hur man kan renovera och inreda. Jätteroligt hade jag. Tills vi kom ihåg att vår plan till hösten när vi äntligen efter 3,5 år har två inkomster i hushållet är just att spara, spara, spara. Så nej, det blir ingen stuga. Men det var ju roligt att fantisera ett tag! 

Nu vill Mille också blogga, men jag tror att vi leker med något annat istället! 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: