2011-04-09
 09:24:14

Hemma

Mille mår sämre idag. Stackarn. Jag får iallafall i honom mer vatten. Sist han hade vinterkräksjukan fick jag skäll av damen på sjukvårdsrådgivningen för att jag gav honom vatten, det var ju rena laxermedlet... Men jag får ju för mig att det är bättre än ingenting eftersom att han vägrar vätskeersättningen.

Amelia vaknade nyss. Vi hade nämligen myskväll igår med popcorn och tecknat. Mille sov och Lars var på möte, så vi passade på att få lite kvalitetstid. Nu när hon vaknade frågade hon vart Lars är. Jag skulle ha nöjt mig med att svara att han jobbar. Haha. Men jag gav mig an en förklaring över hur han är på skotertävling och hjälper pojkarna när deras skotrar ramlar. Nu har hon frågat femton gånger till vad pappa gör. Haha. Kanske för att hon inte förstår vad tävling är, eller för att skoterdelen lockade.

Nu börjar jag bli less på att sitta inne och uggla. Det är ju synd om Mille för att han mår dåligt. Och det är synd om Amelia för att alla våra planer gick i stöpet.  Idag skulle vi antingen bada med Jessica & Crippe eller åka på skotertävling med Henke. Jag tänkte att skotertävlingen skulle ha funkat trots att Mille är sjuk eftersom att han säkerligen hade sovit i vagnen hela tiden, men eftersom att han kräktes imorse får vi koncentrera oss på att få i honom vätska. Så här sitter vi i soffan och myser som vanligt. 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: