2011-04-04
 12:50:40

BVC & Kyrkis

Imorse hade Mille ettårs kontroll på BVC. Han vägde 10,7 och var 76,5 cm lång. Han har alltså knappt gått upp eller vuxit på längden sedan vi var där för två månader sedan. Det var väntat efter vinterkräksjukan och alla andra sjukdomar. Doktorn var nöjd över det eftersom att han var som en liten boll när hon sist träffade honom då han var sex månader. Två sprutor fick han också. Amelia höll sig på behörigt avstånd.
Sedan gick vi på kyrkis och båda barnen var jättenöjda och glada.
Det ska jag meddela är rätt så ovanligt nu för tiden. Amelia med hennes treårs trots kan vara riktigt besvärlig och jobbig. Igår när jag skulle lägga dom själv gjorde jag det med tårar i ögonen för hon var elak och skrek på mig hela kvällen. Plockade jag ihop hennes 100 tuschpennor som hon slängt under soffan innan kalaset så var hon där och rev ut dom... när jag skulle göra välling gick hon till förrådet och rev ut alla diskmaskinstabletter... I fredags när vi promenerade skrek hon och pekade vägen hela tiden, fick hon inte som hon ville skrek hon mer. Till slut ringde jag till Lars och sa att jag behövde egentid och det var då vi bestämde att jag skulle få åka till Mårdsjön.
Det är väll klart att allt är som det ska, men det är lite tröst när man är ensam och hon bråkar hela tiden.
Ja, nu vet ni det! Nu ska vi snart gå på kalas hos Kendra! 


Lina

Va skönt att du kan åka iväg! De kan verkligen reta gallfeber på oss föräldrar. Jag brukar lyssna på Knattetimmen på P4 Sthlm och där säger de ofta att kärlek och hat ligger oerhört nära varandra då det gäller föräldrar och deras barn. Förstår hur de menar! :)



PUBLICERAT: 2011-04-04, 21:50:56 | URL: http://linalindstrom.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: