2010-09-25
 21:28:38

Storsjöbadet

Åh hej va trött jag är! Idag har vi varit på Storsjöbadet. Perfekt dag. Det började med att barnen klev upp klockan 6, vilket dom har gjort senaste veckan :/ men Mille hade sovit bra så jag var pigg och utvilad. Sen tog jag dom på en långpromenad och båda gick med på att sova tidigare än dom brukar. Perfekt uppladdning inför en dag med plask och lek. Så mötte vi upp Jessica och Crippe på bad-parkeringen. Vid ingången stod moffa som ville överraska oss med att stå för kalaset. Så otroligt snällt, tack så mycket pappa!
När vi hoppade i började Amelia med att bete sig som en badkruka, precis som i somras, och man undrade vad man hade fått för dotter egentligen. Men efter att vi åkt vattenrutchkana med henne några gånger började hon åka själv och sen gick det inte att få henne därifrån! Mille gillar också att bada och flöt och plaskade omkring som den flytdunk han är! =)


Ny hobby!


Amelia hittade sällskap som hjälpte att klappa händerna
och peppa henne till att våga åka själv


How you doin'?


Matpaus


Baddiet à la Jonsson


Crippe som sprang till badet var "nyttig" och åt en panini, Lars syndade som jag!

Mer bilder hittar ni på Jessicas blogg imorgon!

Nu är jag tröttare än jag någonsin varit och ska snart gå och lägga mig. Vi kom hem sent för att vi hälsade på Lars som gör ett badrum åt en kompis (han avvek tidigare från badet)... så barnen la sig lite senare än vanligt. Vi håller därför tummarna för att vi får lite sovmorgon imorgon och att det blir en vana så att vi åtminstone får sova till 7 istället för 6. Jag är inte så dum som jag ser ut jag =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: