2010-09-11
 13:45:34

Ljusare tider

Oj va dåligt det har bloggast den sista tiden. Min tid och energi har inte räckt till att sitta vid datorn på dagarna. Mille har om möjligt sovit ännu sämre på slutet. Förut vaknade han och åt var tredje timme på natten, vilket senare blev varannan och nu på slutet har han velat äta med 1,5 timmes mellanrum. Ni kan tänka er hur pigg man då är efter fem månaders nattamning. Men nu sa vi stopp och belägg. Igår sov Amelia hos Bosse & Pippi och så hade vi Mille i vagnen och drog honom över en tröskel när han vaknade till. Det gick såååå mycket bättre än vad vi någonsin hade hoppats på. Lite gråt, men bara gnäll-gråt, inget panik-skrik. Så höll vi på till klockan fem då han fick mat och somnade om och sov till sju. Så härligt. Det är ju inte bara jag som behöver sova mer på nätterna, han behöver ju också få sova och lära sig att komma till ro själv och att han inte behöver komma till bröstet så fort han vaknar.

Nu väntar jag på att Amelia, Bosse & Pippi ska komma tillbaka, men Amelia däckade i deras soffa alldeles innan dom skulle åka. Nu, 2,5 timmar senare, sover hon fortfarande =)


Gungeligung


Safety first!


Amelias docka får vaggas till sömns i vagnen när lillebror gör det i sin vagn


Jane

Bra att ni får bort det där, han behöver ju inte äta på natten längre =)

Jag minns att vi höll på med Kendra i kanske en vecka i vagnen om natten sen sov hon fint och vaknade bara till nån gång om natten men somnade snabbt om igen =)

Ge inte upp för snabbt bara =)

KRAMAR



PUBLICERAT: 2010-09-11, 14:36:46 | URL: http://lifeofjane.blogg.se/
Anonym

Min dotter som nu är 4 månader har varit precis så. Tog jag henne från bröstet så började hon skrika. Som tur var började hon sova hela nätterna för en månad sedan. Är stolt över mig själv att jag inte gav upp amningen. Kämpa på!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: