2010-09-30
 12:36:02

Kall vinter i år!

Har ni också hört att det ska bli kallaste vintern i mannaminne i år? Huvva. För min egen del gör det inte så mycket när termometern fryser till is, jag kan klä på mig och ta mina promenader ändå. Men det är ju synd om barnen. Det går ju inte vara ute och leka. Vi får bunkra upp med inne lekar i år då.

Har ni också hört om de nya bolånereglerna som träder i kraft imorgon? Det blir numer lagstadgat att man inte får belåna sin bostad över 85%. Detta för att sätta stopp för dom kraftiga prisökningarna på bostäder. Dom nya reglerna ska enligt media försvåra det för unga förstagångsköpare att köpa bostadsrätter eller villor. Jag var på banken igår och var ju tvungen att fråga Maria om det verkligen blir så svårt för oss att köpa hus i framtiden. Och nej, media har hype:at upp det här i vanlig ordning. Det är bankerna som tar den största smällen då dom inte får ta samma säkerheter för lånen. Så det lugnade mig, vi kommer kunna köpa hus någon gång framöver.

Idag har vi varit på babyrytmik på kyrkis. Amelia var ledig från dagis så hon fick också hänga med. Hon hade sin docka i knäet och tanken var att hon skulle göra som vi vuxna gör med bäbisarna. Men hon satt mest förstelnad och tittade på alla. Vi sjunger jättemycket hemma och jag vet att hon älskar det, men när vi sjunger på kyrkis så sitter hon bara nöjt och tittar på alla. Jaja, whatever floats her boat. Hon tycker ju om det.

Mille sover som en kratta igen. Att rulla vagnen över tröskeln funkade i två veckor, men nu blir han förbannad varje gång och så måste vi ta upp honom. Så nu vet jag inte vad vi ska göra. Det är så synd för hans utveckling. När han sov så bra började han åla sig sakta framåt och sitta upp bättre, men nu märker man att han blir tröttare.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: