2010-09-26
 14:22:22

Egentid!

Just nu sover båda barnen och jag njuter av lite egentid. Den egna tiden tillägnar jag karriärsplanering. Jag är otroligt frustrerad över att inte ha fått igång min karriär ordentligt. Jag försöker banka in i mitt huvud att jag inte kan starta någon karriär just nu när jag är mammaledig, men det är frustrerande, speciellt då jag är nyexad. Men jag har ett helt liv då jag ska få arbeta, så jag passar på att njuta av den här tiden med barnen också. Snacka om jag är en äkta antsy pants 80-talist som vill ha allt på en gång.
Nu sitter jag iallafall och jobbar med mina karriärsmål och visioner, delmål och vad som är viktigt för mig i mitt arbetsliv. Dessutom letar jag attraktiva företag dit jag kan vända mig när det är dags att börja söka jobb igen. Jag har från och med nu ett år på mig att hitta drömjobbet, eller iallafall jobbet som sätter mig i rätt kurs mot drömjobbet. Min plan är att börja söka arbete vid årsskiftet och sen när jag hittar det jag vill arbeta med tar Lars över ansvaret här hemma. Det ska bli så roligt att börja jobba igen!


Långt däruppe på 5:e avenyn i Seattle jobbade jag förut!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: