2010-09-27
 20:22:21

Dagisfotografering och Sitting Bull

Idag hade Amelia dagisfotografering. Hon valde själv vilka kläder hon ville ha på sig. Jättesöt blev hon. Sen när vi kom till dagis skulle dom ta bilderna ute. Vilken bra idé. Bara gruppbilden trodde jag, men fick sen veta att dom tog singelbilderna ute också. Så tji fick vi för att hon var söt, dom tog bilderna med galonisar och fleece. Men men, dom blev säkert bra. Jag antar att vill man själv ha kontroll får man gå till en fotograf. Det har vi tänkt att göra, men när Mille blir lite äldre.

Hon var så rolig idag. Hon börjar verkligen bli självständig. Efter att vi hade busat och sjungit i vardagsrummet gick hon in på sitt rum, sköt igen dörren och sa "Mamma, stanna". Då ville hon leka själv och det respekterar vi såklart. Jag ser det som ett stort framsteg. Där inne hörde jag hur hon sjöng "Huvud, axlar, knä å tå" och läste böcker för sina dockor.

Sen så har Mille blivit jätteduktig på att sitta själv. Snart vågar man lämna honom själv, med lite skydd såklart.

När jag matade Mille kl. 4 imorse fick jag en uppenbarelse. Jag skulle vilja starta en jobb-blogg för ungdomar. För att ungdomsarbetslösheten är så hög och för att prata med ungdomar på ungdomars vis. Men vi får se hur långt min tid räcker, jag hinner ju knappt skriva i den här bloggen. Dessutom kanske det redan finns sånna bloggar. Annars, vad tror ni? Bu eller bä? Jag ska göra lite research...


Jag sitter själv! Och tack Oliver och Levi för att jag får låna era kläder =)


therese

nemas problemas lillkompis det är bara att låna på :) mamma hälsar 'hej!' och säger att hon saknar er, kram kompis! /levi



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: