2010-10-03
 18:59:18

Djupsömn!

Igår tog vi till en annan metod för att få Mille att sova bättre och lära honom att komma till ro och somna själv. Vi använde oss av 5 minuters metoden. När vi hade lagt honom i sin säng och han gnällde och grät så gick jag in till honom var 5:e minut och pussade honom på pannan och sa "God natt, sov så gott" och gick ut igen. Så höll vi på i 40 minuter och sen sov han som en stock. Från klockan 20:00 till 02:45!! Rekord nästan. Det måste vara så skönt för honom att få uppleva djupsömn. Sen vaknade han med 1,5-2 timmars mellanrum innan vi klev upp 7:15, men det blir säkert också bättre med tiden. Jag t.o.m. hörde honom vakna till vid 22 när jag la mig, men somna om själv igen. Så bra för honom!

...nu hann jag inte skriva klart det här inlägget för det var dags att lägga honom igen och idag tog det inte ens 20 minuter så sov han. Lite gråt, men annars gick det sååå bra!

Jag har dragit mig för att använda 5 minuters metoden. Det finns så många på nätet som tycker att det är barnmisshandel att låta barnen ligga och gråta. Men vi tycker att ingen är för ung för att få visa sina känslor, och istället för att trycka tutten i munnen på honom och kväva hans känslor får han protestera och sen lugna ner sig själv och förstå att han faktiskt kan ligga lite för sig själv och somna in om han känner för det! Och se så bra det har gått!

Östersundsbostäder har sagt upp avtalet med Com Hem och nu har vi ny bredbandsleverantör och bara vi skickar in alla papper till telefonin så har vi telefon igen också. Men sen var TV:n en annan fråga. I över ett år har vi funderat på om vi verkligen behöver 60+ kanaler. Så nu bestämde vi oss för att inte teckna nytt TV-abonnemang utan se om det räcker med grundutbudet vi får genom hyresvärden. Fr.o.m. imorgon har vi inga Disney kanaler längre, inget Discovery, inger BBC, och inga musik-kanaler. Jag har redan ont i magen!

Vi har hittat ett hus i Fugelsta/Marieby, där Veronica, Danne och Leah bor. Huset har precis allt det vi vill ha från ett hus. Våra önskemål är källare, gillestuga, tvättstuga, plats för spa och bastu, bra förråd och dubbelgarage. Det var exakt vad huset erbjuder (jag skulle gärna ha ett gammaldags skafferi som man kan gå in i, men det fanns inte i det här huset och är nog inte så vanligt heller). Plus att det är fullt beboeligt, man behöver inte fixa nått innan man flyttar in, utan vill man måla om, göra nytt badrum m.m. kan man göra det eftersom. Kolla in det på hemnet vettja!
Man ja, vi har ju sagt att vi ska bo kvar här för att buffra pengar inför framtiden. Plus att vi trivs så himla bra i lägenheten och i Torvalla. Så det blir nog inget hus. Men vi vet ju att sånna som vi vill ha finns där ute!

Nu ska jag lägga Amelia. Vi hörs!


Jane

Men åh va härligt! Hoppas han sover hela nätter snart. =D

kram till er.

Ps. Hade jag haft nån att köpa hus med hade jag säkerligen nappat. Sjukt sugen! hihi



PUBLICERAT: 2010-10-03, 20:40:05 | URL: http://lifeofjane.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: