2010-10-02
 18:45:46

Almas dop

Idag var vi på dop i Offerdalkyrka. Det var Amelia & Milles kusin Alma som döptes. Jättefint var det och vi fick umgås med Lars syskon och deras barn hela eftermiddagen.


Prästen, Roger, Jenny och Alma (Hugo gömmer sig under bilden)

Vi har gjort värsta upptäckten! Jag och Lars tycker att Playhouse Disney, som barnen brukar titta på, förstör tecknat. Allt är superpedagogiskt och lamt. Det var bättre förr helt enkelt. Och vad märkte vi nu? Jo, att byter man kanal till Disney Channel så visar dom alla gamla godingar. Sen vi kom hem har dom visat Goof Troop, Duck Tales och nu Räddningspatrullen! Snacka om golden hour =) Vi är hur nöjda som helst (fast vi har inte haft tid att titta på TV, men vi vet ju att det finns iallafall).

Jag har väll nämnt hur det inte hjälper att rulla Mille över tröskeln längre? Så nu är alla råd välkomna. För att få honom att sluta äta med 1,5 timmes mellanrum. Inatt försökte jag vyssja honom till att somna om, i två timmar, innan jag gav honom välling och sen fick fortsätta vyssja honom ett tag innan han somnade om. Tanken var att han inte skulle få amma under natten... men eftersom att han satte i sig en hel flarra välling, vilket han aldrig gjort förut, så behöver han uppenbarligen äta även nattetid. Men knappast så tätt som han gjort hittills. Så nu vet jag inte hur vi ska gå tillväga för att få mer tid mellan amningarna... Hjälp! Anyone? Ring mig!
Vår plan nu är att försöka lära honom att komma till ro själv och somna själv i hans säng. Då borde han väll kunna somna om även när han vaknar på nätterna..?


Lika barn leka bäst!


Bus!


Domino!


Jane

Precis vad jag tänlte på innan jag läste sista stycket.

Om han kan somna själv på kvällen så kommer han somna om själv på natten också, helt klart.

Det lär bli ett projekt om ni hjälpt honom somna ända till nu.. huhu! Kämpa på och lycka till =)



PUBLICERAT: 2010-10-02, 19:40:06 | URL: http://lifeofjane.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: