2010-03-04
 21:02:59

Mage

Idag bjuppar jag på en magbild. Vi är nu i vecka 34. Här är min favvotröja. Allt som är svart är mina favvos nu, i hopp om att jag ska se smalare ut. Ha ha!

Just det.. vi har extrem torka på namnfronten. Är det någon som vill slå ett slag för något speciellt namn så varsågod!



Idag var jag hos barnmorskan. Hon berättade att iochmed landstingets sparkrav kommer BB i Östersund göra som i de flesta andra städer, skicka hem föräldrar + bäbis inom 8-16 timmar (tror jag att det var). Fr.o.m. 1 april gäller ändringen. Det var väntat... snacka om stenålders att låta familjen sova över på BB i flera nätter :P


Jane

vaaaaa????

Får man inte stanna längre än 16 timmar???

Det e ju madness!!

Tänk stackars förstagångs föderskor som inte får till sin amning och måste ha hjälp.

Jisses nu blev jag fan arg!

Vi stannade på bb från lördag-torsdag vi.



PUBLICERAT: 2010-03-04, 21:33:56 | URL: http://lifeofjane.blogg.se/
Vero

Ja jag hörde att man inte ska få stanna kvar... tycker det är tudelat. Förstagångs föderskor kan behöva stanna kvar av olika skäl, amning, sin egen hälsa mm medans andragångsföderskor lätt kan få åka hem om allt är ok.



PUBLICERAT: 2010-03-05, 19:22:52 | URL: http://veroperos.blogg.se/
Vero

Efter ett maraton så var det ganska skönt att få stanna kvar och sova. Samt få lite valuta för skattepengarna :)



PUBLICERAT: 2010-03-05, 19:25:29 | URL: http://veroperos.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: