2010-02-07
 15:39:33

Vinterparken

Idag har vi varit i Vinterparken och grillat korv å busat med moffa Göran & hundarna. Roger, Lina och Felicia var också där, plus att vi hann träffa Anne-Lie, Veronica, Danne, Isa och en sovandes Leah en snabbis innan det var dags att åka hem.

Amelia gillade vinterparken skarpt! Hon gungade och åkte rutchkana säkert 10 gånger med Lars och tre med mig (jag fick dispans). Mycket talar för att Amelia kommer bli en fartdåre, hon skrattade hela vägen upp till rutchbanan och hela vägen ner.









Jag kan även meddela att Amelia har blivit en sån STOR tjej nu. Hon vägrar dricka ur pipmuggar, glas är det enda som gäller, och hon är jätteduktig på att äta själv. Det är längesen hon började ogilla blöjorna, men pottan inne på toaletten har vi inte haft nån tur med än. Det är inte meningen att hon ska potttränas än, men den finns där om hon vill använda den (UPPDATERING kl. 19:48: Vi gjorde det! Utdelning i pottan). Nästa helg ska hon få byta ut spjälsängen mot en vanlig säng. Nu är vår lilla tjej inte så liten längre!

Lars har varit ute och fiskat i två dagar och FAKTISKT fått två matfiskar. Det är mer än vad han fick på hela förra året tror jag, så nu anser han sig vara en riktig proffsfiskare!

Nu har jag varit dålig på att blogga. Det har varit fullt upp och jag har glömt kameran när vi har varit ute på vift, och det är inte så roligt att blogga utan bilder. Jag ska försöka skärpa mig.


Jane

ohoooo potta!!

Tänk så härligt den dagaen dom slutar med blöjorna! :)

Fast jag har hört mycket om att barn som blivit duktiga med pottan kan bli blöjbarn igen då dom får småsyskon... Hoppas Amelia gillar pottan nu :)

Kram



PUBLICERAT: 2010-02-08, 19:43:10 | URL: http://lifeofjane.blogg.se/
Jane

ja iofs, så kan det ju också bli.

Hoppas på det då :)

Ja vi lär ju ses efter helgen vilket fall så vi får spegeln. Guuuud va jag längtar efter spegeln kan jag lova.... :)



PUBLICERAT: 2010-02-08, 19:49:43 | URL: http://lifeofjane.blogg.se/
Therese

Haha vad duktig hon är!! Jag får ta upp pottan så att hon kan låna den när ni kommer hit nästa gång!!:)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: