2009-10-26
 19:41:11

Tredje gången gilt?

Japp, Amelia har råkat ut för sin tredje öroninflammation på fem veckor. Stackarn. Men den här gången snabbade jag mig att få tid på distriktsläkarjouren så vi hann komma igång med penicillinet tidigt. Idag har hon varit hur pigg och glad som helst. Men dagis får nog vänta tills på onsdag iallafall.

Eftersom att hon gillar att ligga i upprätt position, eller med huvudet högt, när hon sover för att minska trycket för öronen så byggde jag ett litet kudd- och täckberg i hennes säng igår. Och hon sov som en stock heeeela natten utan att vakna med feber. Jippi. Hett tips om nån av er behöver öroninflammationsråd =)

Helgen var lång och härlig. Lars kom hem i fredags och det kändes lyxigt att få tre hela dagar tillsammans. I fredags tog vi hand om massa ärenden och en kompis till Lars kom hit på middag.
I lördags började Amelia bli lite gnällig och sjuk, men hon fick en alvedon och så åkte vi på stan och nöjdare tjej fick man leta efter. Hon var så glad över att sitta i vagnen och titta på allt folk. Vi skulle fika med Jessica & Crippe och letade lediga platser på fik i en evighet, tills vi bytte taktik och gick till Kebabbaren. Sen kom Jessica & Crippe på middag, klyftpotatis, entrecôte och cole slaw, men morotskaka till efterrätt.
Söndagen sprang förbi, med ärenden och en sväng med Amelia till sjukhuset.

Nu ska jag ta till vara på min egentid och skriva på min uppsats som ska vara färdig på fredag. Jag är lite stressad över hur jag ska hinna färdigt med den med Amelia hemma på dagarna, men samtidigt känns en uppsats som en värdslig sak när Amelia är sjuk.


Eva

Ja, jag gick in på konferensen och kollade. Det var visst ingen föreläsning imorn. Ursäkta att jag kommer in och rör till det ;) Men han kunde ju ha skickat ett mail...

Ses på torsdag då. hoppas uppsatsskrivandet går bra!



PUBLICERAT: 2009-10-26, 22:38:59 | URL: http://evali.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: