2009-10-22
 20:11:41

Torsdag innebär läääängtan

Jippi. Ikväll är första gången sen Amelia lärde sig att sätta sig upp som jag inte behövde stanna kvar inne på hennes rum tills hon somnade (förutom när Lars har nattat såklart). Jippi! Vi bara pussades, sa god natt och så gick jag ut.

Men herregud. Så jag satt å läste Aftonbladet. Och det är ett himla tjat om den där Kissie. Så jag har ju tvungen att kolla in hennes blogg. Oh My God!! Det gör jag inte om.

Hade två intressanta föreläsningar idag. Först berättade vår professor om hans forskning gällande när man ska byta tränare. Han, en ekonom och en statistiker hade analyserat 30 års resultat och tränarbyten i Elitserien. Och det visar sig att man INTE ska byta tränare. Vare sig mellan eller under säsongen. Eller vid dålig eller bra performance. Det försämrar ALLTID resultatet. Intressant va!? Han tyckte ändå att tränarna i ett lag har en livscykel som allt annat och att man ska söka nya utmaningar innan det börjar gå utför, vanligtvis efter 4-6 år.
Andra föreläsningen hölls av Mittuniversitetets rektor. Han föreläste om strategier. Men diskussionen efteråt var mer intressant.

T.G.I.F. Ja, jag är en dag tidig, men imorgon är det fredag! Lars kommer hem! Då är det helg. Plus att han ska fixa pyspunkat på bilen. Tydligen är jag inte betrodd att skruva loss ett däck, rulla med mig det på bussen och plinga vid en däckfirma som kan byta däcket. Konstigt.

Dagens bild. Är på Amelia som hittade mitt head set. Vad tror ni? Har hon en chans till att bli support tekniker i Stugun? =)


"Användarstöd Amelia"


Moster

Woooho. Kom och jobba med moster!



PUBLICERAT: 2009-10-23, 08:29:28 | URL: http://jessicaaaaaa.blogg.se/
Jenny

Låter riktigt intressant det där med tränare ... kan man hitta forskningen nånstans?



Tycker Amelia ser klockren ut! En supersöt naturbegåvning :)



PUBLICERAT: 2009-10-25, 13:06:24 | URL: http://jennychen.blogg.se/
Eva

Hihi..vilken sötis! Jag tycker mer att hon ser ut som en pilot. Kanske blir nästa Amelia Earhart ;)



Ps. tack för kommentaren :)

Nu vet jag var jag ska gå in och läsa om hur föreläsningarna var när jag har missat dom.

Missar den imorgon också då jag är i Åre. Så skriv att den var tråkig sen ;)



PUBLICERAT: 2009-10-26, 20:26:42 | URL: http://evali.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: